Monday, July 20, 2009

buat atas a.k.a make up

Ye..tu dia. Masa berlalu puss puss macam tu ja. Masa makin suntuk. Tapi aku rilek ja guling-guling depan TV pada waktu lapang. Barang-barang kahwin aku tolak bawah katil. lalalala~ sometimes datang angin yang buat aku jadi malas nak pikir pasal apa-apa. Yang aku taw, melopongkan mulut menunjuk reaksi terkujat "haa? Opppss!!" Hoho.

Semalam semasa baring-baring atas katil sambil tempek-tempek bedak sejuk kat muka. Baru teringat pasal siapa yang nak mekapkan aku nanti. Huuuu. Aku tak bape nak "in" pasal mekap sebab aku memang tak suka mekap. Hahahah. Honestly, aku memg malas xreti nak melawa. :D

So untuk wedding aku nanti, aku kalau boleh nak mekap gitu-gitu apek je. Boleh?? ahahahha. Bile mood selambe macam ni datang, memang aku akan jadi manusia paling sempoi atau selamba badak je. Huhu. Yang penting mekap tu simple dan neutral.

Owh cantiknya!! Aku suka la mekap neutral mcm ni.Kalau dah cantik mekap simple2 pon dah sangat lawa kan.


Walaupon aku tak bape suka mekap, namun aku amat admire dengan gaya "smokey eyes". Ye, kalau boleh nanti, aku nak jurumekap aku lebih fokuskan untuk menata rias tang mata. ehek. :P



Aku sukaaa style-style macam ni. Sesuweii dok ekk ngan haku?? haishh.
Credit kepada tuan punya gamba. Sori,dah lupe amik kat mana.




And of course aku paling suka tengok Tiar Zainal ni mekapkan mata artis-artis neh. Tapi memg far far awayyy dengan budget aku. Budget aku untuk mekap ciput jek yek. :P

Btw, ni antara jurumekap kat area-area terengganu yang sempat aku google la untuk rujukan bakal-bakal pengantin di Pantai Timur. Tak banyak aku jumpa.

1. Red glow
2. makeupbylala
3. Surihafiz

Sape2 yang taw jurumekap artis area-area pantai timur yg mekap lawa and vasss gitu :P leh la share ngn aku ye. Kalau ada sample-sample previous work lagi bagus :)

oke, tu je wat kali neh.

Till next entry!!


Akadabra!! ~Poof~

11 comments:

my hidden stories said...

owh dah lama tak bagi komen...

saya just suggestkan jerr..klo suke smokey eyes nie.. saya suggestkan munie-makeup artis tu..

hasil dia amat2 berbaloi..dia tak charge mahal pun.

p/s: dulu i penah tanya dia..klo luar selangor dia pergi tak?..dia cakap insyaallah dia pergi!

she said...

Puan hidden stories: o..munie tu.Saya penah tgk webpage dia. Memg cantik. Nanti try mitak quotation lah.hehe.

p/s: sudeyy lama tak nampak kamuuuuu. huhu. Btw, add me (herweddingdiaries@gmail.com)kat blog kamu ye. Rindu nak baca blog kamuuuu :[

Raja Feena said...

hye hye..i do makeup.tapi kat kl :)
hehhehhe
best bace blog kamo~

shapattnson said...

ermm nak cari make up superb tapi harga ciput memang payah kan ..ada pon tapi tak superb ..saya pon tgh mencari utk majlis saya tapi blah lelaki dah dpt hehehe alhamdulilah dan dia adalah pojaan saya ...insyaAllah tade halanga.mcm hidden wing ckp munie pon ok ..i penah gak nak dia tapi sanggup ke dia ke KK sabah??? takpe pempelan u cari ader tue ..yg penting dia make up superb ..tau sbb itu adalah hari kamu ..so kamu mestila gojes ..teringat dekat puan anil huhuhu ..dia kawin memang gojes!

xoxo

she said...

Beauty Touch: Dah lawati webpage kamu. Cantik-cantik la!! :>

TQ atas kunjungan, sile dtg lagi.ngeee :)


Sha:thanksss..hehe. Tgh berusaha mencarikkkk. Tapi takde arr megharap sgt huuuuu. :P

Yup, amat sukaaa mekap Puan anil!! Gojes segojes-gojesnya. :D

shapattnson said...

kena berharap ..kena usaha that day adalah hari kamu ..u gonna be a queen for the whole day ..so kena cantekkk ..hihihiks

Mrs.Qarlista said...

awak..hehe..takpe, sempoi..asalkan sendiri puas hati ~ mekap smokey eyez memang cantiq saye penah gak try buat sendiri..cehh..macam mate hantu lak jadiknyeee..nampak sangat tak bertauliah..hehe

she said...

Sha: Yo lahh. akan cube sedaya upaya. Tapi kalu takde yg oke gak, Relakan aje.ahhahah :P

nad: saya pon pnah cube. For sure memg xjadi. Tangan keras cam kaki bangku kan. Mekap biasa pon xreti, ape kan lagi smokey eyess.Dari smokey tross jadi firey eyes.ahhahha. saya surrender awal2 kalu psal mekap. hahah :P

anna said...

hai,
sila lawati website ini...
mgkn blh membantu mereka2 yg berada
di area pantai timur...

she said...

tq! sudah lawati. :)

Anonymous said...

hi dear, maybe u can drop by to rathisa@blogspot (she is bridal and make up artist kt ktrg)..

i used during my engagement..
*hint* sometimes pics published kt blog are not the same when we put alive.. i love her work..super cantik compared to what published dkt blog..

Post a Comment