Sunday, May 24, 2009

tempah baju nikah

Aku sekarang dalam perangkaan nak tempah baju nikah. Tapi asyik berlengah-lengah aje. hehe. Taw-taw je la perangai aku neh.huhu.

Aku nak buat baju kurung moden biasa je. Plain white chiffon. Design- design yang aku berkenan dah banyak aku kumpul. Abeh buku-buku pengantin aku tebuk. wahahhahah. Ye!! memg sayang. Tapi aku ni kejap-kejap lupa kat mana aku tengok design-design baju tu. Bila dah confuse kat mana, kena la belek balik majalah bertimbun-timbun tuh.huhu. Malas aku layan. Aku zip zap jek sebelah mata. Abeh kesah .ngeh.

.isunya sekarang.

Aku tak tahu mana yg patut aku buat dulu. Aku patut pergi ke tukang jahit dulu tunjuk design ATAU beli kain dulu baru pergi jumpa tukang jahit? Part ni kira aku agak cerewet sikit kot, sebab dah ada kes kawan aku ni beli kain dulu pastu nak buat design yang dia nak, tailor tu cakap tak cukup kain. Nak pergi beli lagi kain jenis tu dah abeh. huhu. Tips yang aku dapat dari tailor tu, kain tak semestinya 4meter erk.. ke ela ek?? wakakakka. Nampak sangat jarangggg sekali beli kain senirik kan. :P

Lagi satu, mungkin kalau jumpa tukang jahit tu dulu, boleh minta pendapat dia jenis kain yang mana elok dan sesuai untuk buat design baju yang aku berkenan tu. Almaklumlah, aku ni "0" kalau orang tanya bab-bab kain. :D

Ni aku tunjuk sikit jenis "pesen-pesen" yang dalam lingkungan favourite aku lah.


Cantik. Baju ni aku tak taw siapa yg reka. Gambar dari sini



Gambar ni aku amik dari lynda rahim's facebook.

Dari butik Lynda Rahim jugak. Tapi aku lupa dah aku amik kat mana gambar ni.

P/s: Aku suka yang simple-simple jek. :D




till next entry!!

Akadabra!! ~poof~

13 comments:

Ct Aida said...

issshh..sume pon chntek!! hehee...

she said...

cantik kan. boleh la cilok skit-skit bila nk wat baju nikah nanti. nak upah designer yg real nye x mampuuu.mesti mahaiii. ngeh.

Unknown said...

pada pandangan i
skrg ni,people go for something less
kat bridal pun dh banyak baju2 nikah yg simple2
takde dah baju yang heavy bagai

i pun pilih plain chiffon
buat kurung moden
tambah manik skit kat kaki baju..

try search kat blog i. taip je 'baju nikah' kat searh tab tu..
mana tau boleh buat tampah idea

and i rasa, kalau u mmg dh ada tailor
baik tanya dia trus
mintak pendapat dia

hidden.wing said...

hi dear.
i pun dulu ingat last pic was totally lyndarahim's rekaan. but actually she bought from butik citra, designer iszal ismail hehe...

iszal selling for rm5k *pengsan*

she said...

Dayu: me too!! luv that idea. plain chiffon tambah manik skit-skit kan. hehe. Baju nikah kat blog dayu model zahnita tu cantik-cantik la kan. Tapi zahnita memg cantik, pkai apa pon nampak cantik. kalu i yang pkai xtaw la nampak camno.huhu *emo.emo*


hidden.wing: ouchh!! baju sesimple itewww pon harganya dah RM5k ape lagi baju yg ropol-ropol sana sini kan. huuuu.

p/s: ler. so original designer nyeh iszal la ekk. Thanks for the info :D

me myself and i said...

sye cadang kan kamu.. pergi jumpe ur tailor first..tnye nk bt baju mcm ni dgn saiz sye rse bp meter nk bli, jgn lpe tunjuk kain pattern camne..tailor tu bgtau bru pergi bli kain.. kadang kite nk lining simple je.. tp nnt tailor bg idea camtu x sesuai, camni sesuai...
as my experience b4.. better go to tailor n buy kain..mse bli kain tu tnye org kedai tu mcm mane kain yg sesuai.. n i lebih kan suku meter..sbb nnt senang tailor nk bt potongan baju...
hehehe, gud luck...

she said...

saya pon cadang nak buat macam tu lah. Pergi tanya tailor dulu kan. :D

Erin said...

Oh my..I pun nak tempah baju nikah from lyndarahim itu. Siap bawak gamba tu gi beli kain. Hehe.
Btw, Hii. I blog hopping ngan tersinggah sini :)

she said...

owh. tu design-design yg berkenan jek. Kalo nak tempah dgn LR tu memg over my budget la jawab nyeh. bak kata hidden.wing.pengsan~ bukan sekali jek pengsan. berkali-kali taw!! hahahhah

Riena said...

cantikk.. minat sangat design lynda.. boleh buat ilham ni.. kasi pada tailor..ehehhehe

she said...

esca: yup!! me pon wat mcm tuu. :D

Anonymous said...

ermm..same dilemma..then skrg betul gak yg u all ckp..gi kat tailor dulu..mintak dia nye advice utk beli kain kan..

Zaza Azmi said...

salam cik kak, dah kwin ker?
up load bju nikah you..hehehe thank you

Post a Comment