Tuesday, June 30, 2009

baju nikah - checked

Giv me "O"!! Giv me "H"!! Giv me "Yeah"!! Oh yeahh*sambil lompat bintang* :P Alhamdulillah. Misi menempah baju nikah sudah berjaya. Semalam dalam pukul 11pagi macam tu selepas amik tailor tu, terus menuju ke Euro Moda untuk shopping kain baju nikah. Opps!! Yup dalam entry lepas, aku ada cakap nak pergi shopping kain tu minggu lepas kan. Tapi disebabkan kesengalan aku ni, entah macam mana aku boleh ni terlajak tidur!!

demmmm!

Terlepas sudaa appointment pukul 11pg ku itu. !! hahahha. Then aku call tailor tu, mitak maaf dengan alasan ada hal emergency. :P Tapi leh lak tailor tu cakap "U nak pergi tengok Transfomers ni kannnn" ahhahahaha. Mana ada la. Aku nak sambung tidur la sebenarnya time tu. Kroh.kroh.krohh. :D

Okeh. Sambung cerita. Sesampai je Euro Moda, terus pergi bahagian chiffon. Uishhhh. Aku dah start rambang mata. Banyak yang cantik-cantik. Tapi memandangkan aku nak yang simple je, taknak yang terlalu crowded, dia cadangkan amik beaded chiffon kat bahagian tepi jek. Sebelum ni aku cadang nak amik plain chiffon jek kan. Kalu plain sangat baru nak tambah patching style. Tapi tailor tu cakap, patching style lagi mahal berbanding beli kain yang dah ada bead. So, taknak esok lusa baju nikah aku ni over budget, aku decide beli beaded chiffon jek.






Oh! sambil-sambil tu mr.dearest sempat gak sambar kain baju melayu jenis shantung silk untuk dibuat hantaran. Sekarang kain tu tengah diskaun kat Euro Moda. Before diskaun, Rm45/meter after diskaun jadi RM 38/meter. Ada macam-macam warna yang menarek =)

Last skali, sesi ukur-mengukur untuk buat baju berjalan lancar. kemudian kami teruskan acara pada hari itu dengan menuju ke Nilai. Kereta meluncur laju ke Nilai yang dipandu oleh Mr.dearest yang agak stresss dek kerana terkejut dengan ukuran pinggangnya sekarang.ahhahahhaha. :P

Till next entry ya!!


Akadabra!!! ~poof~

8 comments:

Farrah said...

i pn igt nk chiffon utk bhgn tangan.. tp xdpt nk heret tailor pegi sekali.. kene bwk sketch baju je kot tunjuk kt tokey kedai kain tu.. huhuhu

-yani- said...

salam,
awk g euro moda mana ek?

lina said...

hi..just to share some ideas wit u since i'm also a pantai timur bride..i found this beautiful wedding in kelantan, u'll b interested to check it out!~ ;p

http://photoaura.net/blog/2009/06/25/sulia-raimi-wedding-kubang-kerian-kota-bharu-kelantan/

she said...

fara: saya tu pon kebetulan tak beli kain lagi time jumpe tailor tu..tu yang dia cadang suh ikot dia aje p beli.hehe.

yani: saya pergi Euro Moda MetroPoint,Kajang :)


lina: uishh. cantik baju die lina!! suke la :)

Riena said...

dh dapat.. hureyy.. tahniah tahniah....nk tgk kainnyaaa leh x?? eheheh

she said...

esca: Thanks esca. Nanti org upload kain tu..sekg xleh nak upload sebab lupa nak amik pic daaa. pas beli trus tailor tu wat balik kedai diee. :D

Unknown said...

hai....leh i tau kt mane tailor tu?? range harga pulak ok x? tgh mncari tailor baju nikah ni... :)

she said...

hi salmi, i buat kat kimie kajang... ranga harga plak saya rasa affordable.. =)

Post a Comment